Gestió de fitxers i cerca d'informació

1.>Internet i navegadors

1.1> Orígens, evolució i actualitat d'internet

Internet és una xarxa de comunicació creada pels Estats Units (EEUU) amb finalitat militar.
En plena guerra es necessitava un mitjà de comunicació militar. Per aquest motiu es va crear ARPANET. 

Resultado de imagen de internetCaracterístiques:

  • La informació viatjava a través d'un protocol que dividia la informació en petits paquets. 
  • Un cop en la seva destinació s'ordenaven de nou per recompondre el fitxer original.
ARPANET va passar a dependre de les autoritats civils i s'hi va anar afegint coneixements universitaris i científics. A poc a poc va anar creixent fins a ser el que avui en dia es coneix.
Internet actualment proporciona una font inesgotable de continguts, un mitjà de comunicació i expressió sense límits.

1.2>Navegadors

Un navegador és un programa client instal·lat a l'ordinador de l'usuari, que li permet accedir a un servei remot.
  • Internet Explorer: És un navegador de Microsoft i està inclòs de forma gratuïta amb Windows. Aquest navegador està present en el 90% d'ordinadors de tot món. 
    Resultado de imagen de navegadores de internet con seguridad
  • Google Chrome: És el navegador que s'ha convertit en el més utilitzat al mòn. La seva característica més rellevant és el botó de connectar-se (sincronitzar) amb el compte de Google, per accedir a continguts i cerques personalitzades.
  • Seguretat: És pot configurar des del navegador. La configuració de seguretat d'internet depèn el navegador. Per exemple en cas d'internet Explorer es realitza des de: Eines, Opcions d'internet, Pestanyes de seguretat i privacitat.

2.> Cercadors d'informació 

Un cercador serveix per trobar les pàgines que contenen una determinada informació, però de les quals no se'n coneix l'adreça.
La informació a Internet està dispersa, és a dir, no hi ha un sistema organitzat de classificació on es pugui buscar.

Resultado de imagen de palabras clave navegadorExisteixen 2 tipus de cercadors:

  • Categories: Es busca a través d'un arbre format per categories, subcategories, i així successivament fins que s'arribava a la pàgina desitjada.
  • Paraula clau: Busquen les pàgines en funció d'una o diverses paraules clau introduïdes per l'usuari.


2.1> Google

És cercador amb alta velocitat de navegació per xarxes, és fàcil d'utilitzar. Transmet a l'usuari mostrant una pàgina visualment neta.
Google ha anat afegint funcionalitats al cercador: Documents, mapes, navegador, fins i tot un sistema operatiu (EYEOS).
El futur passa per una utilització de l'ordinador més "en núvol" fet que apunta a Google com el líder del sector. 

Publicitat a google

Google es configura com a perfecto suport publicitari, té un numero inacatable d'usuaris que se segmenten en funció de les paraules claus que utilitzen. D'aquesta forma l'anunci només es visualitza als usuaris interessats.
Resultado de imagen de publicidad google
  • Premium sponsorship: Apareixen a la part superior de l'àrea de resultats, se'n mostren dues per cada pàgina de resultats, fet que n'assegura una rendibilitat major.
  • AdWords: Apareixen a la part superior dreta de la pàgina de resultats. L'anunciant gestiona els seus propis anuncis. Es tracta de 'comprar paraules: cada vegada que un usuari tecleja aquesta paraula, apareix l'anunci.


2.2> Altres cercadors

Hi podem trobar altres cercadors com: Bing, Yahoo, Ask..., avui en dia existeixen els cercadors específics.
Resultado de imagen de meta buscadores de internet
  • Els metacercadors: Són uns cercadors que no tenen base de dades pròpia i realitzen cerques en els cercadors més coneguts. Ofereixen més varietat de resultats que un sol.
  • Altres cercadors: Especialitzats en determinades temàtiques o tipus de documents. Per exemple, (scholar, Google,...) , que és un cercador de temàtica acadèmica. 

3.>Web 2.0: Blogs, wikis i xarxes socials

3.1> Blogs

Un blog és una pàgina web en què un autor publica articles, notícies o opinions seves, o bé permet que altres n'hi expressin, i que s'actualitza contínuament.
Els blogs se solen agrupar per comunitats que a més de fer un directori del que existeix dins i uns rànquings setmanals o diaris, ofereixen eines útils per crear i mantenir el el mateix blog.

Un exemple és Blogspot

Cada opinió, missatge o post que es publica s'anomena "entrada"
Els internautes que el visiten poden realitzar comentaris o publicar opinions al respecte




3.2> Wikis

Una wiki és la pàgina que permet l'edició per part de diversos usuaris, generalment de qualsevol persona que la visiti.
Aquest tipus de pàgines permeten trobar informació alimentada per un gran grup de persones que en creen els continguts.



3.3> Xarxes socials

Resultado de imagen de redes socialesLes xarxes socials a través d'internet van començar l'any 2002 amb l'aparició de Myspace. Totes les xarxes socials es recolzen en la teoria dels sis graus de separació, segons la qual tots els habitants del planeta estan relacionats entre si a través de cadenes de sis enllaços.

Xarxes socials orientades a allotjament de vídeos i imatges

Uns dels serveis més demanats pels usuaris que tracta d'un espai cedit pel proveïdor per emmagatzemar-hi fitxers, si no per la facilitat que aquests serveis ofereixen per poder compartir aquests fitxers amb altres usuaris.

Tipus d'allotjament:
  • Servei gratuït: Certes limitacions dins la xarxa.
  • Servei de pagament: Menys restriccions o cap dins la xarxa.
Els usuaris prefereixen els serveis gratuïts pel qual les seves fonts d'ingressos majoritàriament prové de la publicitat inclosa a les seves pàgines.


Comentarios

Entradas populares de este blog

Sistemes Informàtics